BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, November 19, 2010

.....kesucian wanita...

salam...ary ini terase sejuk kerane awam sedang menagis melihat kehidupan sy<hyperbola>  ...okeyh ..peminat /pembace  blog sy yang setie...petikan dibawah tlh sy ambil dr blog seorng kenalan... semoge ia dpt mnjdi kan diri ande lebih berharge....renung2 kan lah.....


Ketika aku bersantai di bawah rimbunan pokok,aku ditegur oleh seorang jejaka yang boleh dikatakan hensem.Aku tanya dia nak apa???.Dia jawab saya nak sebuah persahabatan.Aku pun berlalu dan pergi dari situ.Dia hanya melihat aku dengan penuh tanda tanya.Dia tidak puas hati dengan reaksi aku,so dia pun tanya lagi.Kenapa awak sombong sangat??.


Aku jawab lagi.Jawapannya ada pada diri awak.Dia still tidak faham dengan penjelasan aku.Aku memang nak buat dia tidak faham kerana aku nak dia fikir sendiri.Aku pun beritahu dia.Boleh tak awak jangan ganggu saya.Dia kata selagi awak tak jadi kawan saya,selagi tu saya akan berusaha.Aku pun balas balik.Usaha awak akan jadi sia-sia.Dia tanya.Kenapa???


.Aku kata,tanyalah diri awak.Aku pun tinggalkan dia yang tengah pening dengan semua jawapan aku.Macam main kuiz lah pulak.Sejak hari itu,dia terus terusan call and sms aku.Aku pun tidak tahu bagaimana dia dapat nombor aku.Ni mesti kawan aku punya angkara.Semakin hari,aku dah tak tahan dengam sms dia yang over romantik dan keterlaluan.Aku pun buat satu pertemuan dengan dia yang ditemani kawanku.Aku tanya dia.


Awak masih tak faham dengan dengan apa yang saya beritahu awak.Dia jawab tak.Ringkasnya jawapannya kan.Saya tanya lagi.Dah 2 bulan saya bagi tempoh kepada awak untuk berfikir,takkan awak tak faham lagi.Dia jawab tak.Aku pun katalah.Hari ni saya akan rungkaikan segala persoalan yang bermain di kepala awak.Dia balas.ok.Aku pun tarik nafas dan start nak terang ke dia.


Awak dan saya sama-sama beragama ISLAM.Ini bukannya cara islam.Islam tak ajar kita untuk mengurat kerana ia adalah perkara yang boleh menghampiri zina yang mengundang satu dosa.Mula-mula awak memang hanya nak berkenalan,tapi adakah awak pasti perasaan awak tidak akan berubah.Lama-lama awak mesti menginginkan sebuah hubungan yang lebih serius.Walaupun awak cuba menafikan...semua perkara boleh terjadi dengan sekelip mata saja.Ini lah islam.Agama yang menjaga kesucian wanita.Dia terdiam tanpa kata-kata.Aku pun minta diri untuk pulang ke bilik aku.


Sejak pada hari itu,dia pun sudah tidak berani untuk bercakap apatah lagi untuk berjumpa denganku.Aku tak kisah kerana aku rasa hidup aku lebih tenang tanpa cinta.   


akhir kate:


hidop bebas tnpe cinte...

0 comments: